Sunday, November 9, 2014

APA KANDUNGAN DALAM REJUVY?

ARTICHOKE
Artichoke adalah key ingredient dalam rejuvy. Banyak sangat kebaikan artichoke dan kajian saintifik artichoke adalah sangat meyakinkan.
>> nama saintifiknya adalah Cynara cardunculus var. scolymus
>> boleh didapati di Juruselam dan kawasan Mediteranian
>> digunakan untuk merangsang pengaliran hempedu, mengurangkan pedih ulu hati, juga digunakan untuk mengurangkan kolesterol, masalah ketidakselesaan perut atau irritable bowel syndrome (IBS), masalah buah pinggang, anemia atau kurang darah, masalah retensi air atau edema, sakit lutut atau arthritis, jangkitan pundi kencing dan masalah hati.
>> secara traditional, ada juga yang menggunakan artichoke untuk mengelakkan terjadinya batu dalam hempedu atau batu dalam pundi kencing. menurunkan tekanan darah, menurunkan kadar gula dalam darah dan sebagai tonik.
>> mengikut kajian artichoke sangat berkesan untuk melegakan ketidakselesaan perut seperti angin, sakit perut, loya dan juga untuk merawat masalah tinggi kolesterol.
>> Kajian terbaru menungjukkan artichoke mampu menurunkan kolesterol jahat (bad cholesterol) iaitu LDL dalam masa 6 - 12 minggu rawatan.

PSYLLIUM HUSK

>> nama saintifiknya Plantago ovata
>> berasal dari India dan Pakistan.
>> merupakan serat larut air (soluble fiber)
>> digunakan untuk merawat sembelit, cirit birit dan masalah ketidakselesaan perut.
>> Kajian menunjukkan ia mampu menurunkan paras kolesterol dan mengawal kencing manis.
>> FDA telah menyenaraikan ia dalam membantu mengurangkan risiko penyakit kardiovaskular seperti penyakit jantung, darah tinggi dll.

GLUCOMANNAN

>> nama saintifiknya Amorphophallus konjac
>> digunakan untuk sembelit, mengurangkan berat badan, mengawal kadar gula dalam darah, kencing manis dan untuk menurunkan paras kolesterol.
>> Ia mempunyai keupayaan untuk menyerap air dan mengembang di dalam perut 5x dari size asalnya.
>> Memperlahankan penyerapan gula dan kolesterol di dalam perut jadi ia sangat bagus untuk pesakit kencing manis dan tinggi kolesterol.
>> Kajian menunjukkan glucomannan mempunyai kesan yang bagus untuk sembelit dan menurunkan paras kolesterol terutamanya LDL.




Rejuvy mempunyai kedua2 bahan di atas mengikut dosage yang di rekommen oleh kajian yang terdahulu.
Jadi Rejuvy sangat sesuai untuk :
1. Sembelit
2. Kencing Manis
3. Tinggi Kolesterol
4. Menurunkan berat badan

No comments:

Post a Comment